Živimo u svijetu trgovačkih lanaca, velikih igrača na tržištu koji su još davnih dana izmjestili svoju proizvodnju u zemlje jeftine radne snage. Sve s ciljem da kroz takmičenje s drugim igračima na tržištu ponude što jeftiniji proizvod koji je zbog brojnih razloga upitne kvalitete. S druge strane, oko nas se pojavljuju lokalne trgovine (što u fizičkom, što u internetskom prostoru) koje su daleko od velikih igrača na tržištu, niti će to ikada postati, a koje definira njihov duh, ambiciozni, kreativni i izdržljivi osnivači i jedinstveni proizvodi koje proizvode vlastitim rukama. Ta mala poduzeća iznimno su važna za socijalno i ekonomsko tkivo našeg društva i upravo vi igrate glavnu ulogu u njihovom/našem razvoju i opstanku. Svako malo poduzeće i svaki mali shop čiji su proizvodi izrađeni vlastitim rukama možda imaju tek nekoliko zaposlenih, no ako pred očima imate mrežu malih domaćih poduzeća koja u svojoj ukupnosti čine ozbiljan broj, onda se lako vidi važnost i vrijednost takve mreže za lokalno gospodarstvo.
Kupujte lokalno
Stvari su zapravo vrlo jednostavne. Kada kupujete lokalno, vaše kune ostaju u zajednici koja vas okružuje i pomažu lokalnom razvoju. A kada novac kruži lokalno, vrlo je vjerojatno da će vam se on u određenom trenutku i vratiti. Na primjer, kada jedete u lokalnom restoranu ne podržavate samo ugostitelja, već i lokalnog proizvođača hrane od kojega restoran naručuje namirnice, dizajnera koji im je grafički oblikovao logo ili promotivne materijale itd. Kada kupujete hdizajn postere, ne podržavate samo nas već i druge lokalne tvrtke, od tiskare u Zagrebu do slavonskog proizvođača kartonskih tuba u koje pakiramo postere… Osim toga, zdrava prisutnost malih tvrtki u zajednici pomaže ljudima da nauče poslovne vještine stvarajući tako sljedeću generaciju poduzetnika. Isto tako mala poduzeća stvaraju lokalna radna mjesta.
Kada kupujete lokalno, vaše kune ostaju u zajednici koja vas okružuje i pomažu lokalnom razvoju. A kada novac kruži lokalno, vrlo je vjerojatno da će vam se on u određenom trenutku i vratiti.
Ono što su velikim trgovcima rasprodaja i ogromna proizvodnja upitne kvalitete kojom mogu drastično smanjiti cijenu proizvoda, a i dalje imati ogroman prihod, malim trgovcima je jedinstven proizvod i personaliziran te blizak odnos s kupcem. Ono što mi možemo reći na osobnom primjeru je da u našoj maloj online trgovini obavljamo sve uloge: od kreative do pisanja zahvalnica, pakiranja postera i kontaktiranja s kupcima.
Male lokalne trgovine kao mjesta otkrića
Mali lokalni proizvođači i trgovine često su i mjesto otkrića. Lokalni i ručno izrađeni proizvodi i robne marke ne mogu ispuniti veleprodajne narudžbe. Takve proizvode nećete vidjeti u trgovačkim centrima ili gledati kako svako malo iskaču iz televizijskih reklama. Morat ćete ih otkriti sami – možda kroz lokalno internetsko oglašavanje, možda na društvenim mrežama ili uz preporuku prijatelja. No, otkriće malog brenda može biti posebno iskustvo jer ćete imati nešto jedinstveno, posebno. Nešto što ima dodanu vrijednost i unikatnost.
Iz vlastitog iskustva s našim kupcima možemo reći kako s njima dijelimo uzajamnu sreću. I to je ono što nas kao male proizvođače veseli i pokreće. Stoga svakoj narudžbi postera pristupamo na način da ga s pažnjom tiskamo i pakiramo kako bi svaki kupac bio što zadovoljniji, a na svakog kupca gledamo kao na osobu s imenom i prezimenom koja je vrijedna pažnje, a ne tek kao jedan od brojeva u službi profita. Također osjećamo odgovornost i sreću vezane uz naš proizvod jer imamo čast da naš proizvod može biti ukras u vašem domu ili u domovima vama dragih osoba.
Podržite male lokalne proizvođače! Važno je da na taj način jačamo zajednicu u kojoj živimo, a u kojoj će se cijeniti poduzetništvo, mali proizvođači, kreativnost, unikatnost, dobre ideje.